Rabu, 30 Mei 2012

Laki-Laki PILIHAN


CARIRUZP Lelaki Pilihan 
Lelaki adalah ciptaan Tuhan yang dilengkapi oleh kebijaksanaan dan kekuatan, karena padanya diletakkan tanggungjawab sebagai pemimpin.

Lelaki pilihan
Adalah lelaki yang bukan hanya kuat secara fisik melainkan kuat secara mental dan mampu berdiri di atas kakinya dan mampu menunjukkan jadi dirinya sebagai lelaki

Lelaki pilihan
Adalah lelaki yang mampu dipercaya dan mampu bertanggungjawab terhadap pemikiran, perkataan dan perbuatan yang mencerminkan perbuatan yang baik dan benar, tak mudah terpengaruh oleh lingkungan yang buruk sekalipun banyak tawaran negatif yang menggoda

Lelaki pilihan
Adalah lelaki yang mampu konsisten terhadap apa yang dikatakan dan dilakukan, teguh dan tegas pada keputusan dan pendirian tetapi lembut dalam berkata-kata dan memperlakukan sesamanya.

Lelaki pilihan
Adalah lelaki yang mampu membela kebenaran dengan sekuat tenaga, tidak takut terhadap apapun dan mampu bertindak bijak sesuai dengan pemikiran yang matang bukan karena dorongan emosi semata.


Lelaki pilihan
Adalah lelaki yang mampu menjadi kepala dan pemimpin yang baik, adil dan bijaksana, mampu melihat masalah secara berimbang dan memutuskan dengan adil tanpa memandang bulu, kecuali menegakkan kebenaran dan keadilan.

Lelaki pilihan
Adalah lelaki yang tidak malu mengakui kesalahan dan terbuka terhadap masukan-masukan positif demi kebaikkannya. Mampu meminta maaf dan mau belajar dari kesalahan.

Lelaki Pilihan
Adalah lelaki yang tidak hanya memperhatikan dan memperindah penampilan fisiknya melainkan lelaki yang selalu memperindah karakter dan kepribadiannya dan menjadi lelaki yang benar-benar tangguh dan kuat dalam menghadapi setiap persoalan.

Engkaukah lelaki pilihan itu…..???

Tidak ada komentar:

Posting Komentar